וירוס הקורונה





דבר ראשון בלי לחץ!!!
כן כן זו לא המלצה,זו דרך מניעה אמיתית!!!
כשאנחנו בלחץ,חרדה לא מבוקרת,גופנו מפריש בכמות גדולה קורטיזול.



הקורטיזול מוכר כ"הורמון הדחק", היות שהוא משפיע על המטבוליזם בגוף, מעודד עליה ברמת הגלוקוז בדם, מסייע בפירוק של גליקוגן בכבד, מעלה לחץ דם ומפחית את תגובות מערכת החיסון, כל זאת כדי לאפשר לגוף האדם להתמודד בצורה יעילה יחסית עם מצבי דחק.


אז לכל אלו שמוצאים עצמם חרדתיים ולא רק נשמרים,דעו שאתם ברמת סיכון גבוהה,כן,גם אם אתם פחות מגיל 50!!!


רגע לפני ריקון המדפים של הויטמין c ,האכיניצאה,האבץ וכל דבר אחר,מכל כך הרבה סיבות זה לא מדוייק...


מערכת החיסון של אדם בריא,חסינה ועמידה,בהקפדה על חמישה כללים פשוטים:


- דבר ראשון נשימה: תחילה נשימה ,הנשימות הבלוניות העמוקות מפחיתות את רמות הקורטיזול,עלינו לשים לב שבעת השאיפה הבטן מתנפחת ומתמלאת אויר ובעת השנשיפה מתרוקנת כליל,כך תספרו כ10 נשימות עמוקות,פעם בבוקר ופעם לפני השינה.


- דבר שני תזונה: אוכמניות כחולות,הטבע מדבר, אוכמנית כחולה,היא כגוף האדם כאשר הוא במצב של דחק,ישנו חנק והאדם לא מחומצן ,האוכמניות מפחיתות את רמות הקורטיזול,מעלות את קב ויטמיני הb האחראים להורדת קורטיזול ומאפשר לדם להיות מאוורר יותר. אפשר בשייק ואפשר בתוך יוגורט,מה שמוביל אותי למס 3


  1. פלפל צ'ילי בפרט- ובכלל לתסף חריף ,הטעם החריף,לא להגזים!!!,מרחיב את כלי הדם ובכך מאפשר הגעת דם מהירה ויעילה יותר,דבר שמביא לאוורור תמידי של גופנו.
  2. לצמצם במוצרי החלב,ולא למצוא כתחליף את הסויה,לא אומרת להסיר כליל,אך להמעיט,מאחר שזהו וירוס שפוגע במע הנשימה וידוע כי החלב מייצר ליחה בגופנו,עלינו לצמצמו.
  3. לצמצם בסוכרים,כן אני יודעת הסטרס גורם לנו לאכול יותר פחמימות ריקות ולהישאב לתוך עולם המתוקים,אך עודף בסוכרים,מחליש את מע החיסון ומעודד התעוררות של חשיפה לנגיפים וחיידקים.
  4. לצמצם צריכה שומשום על היביטיו,שומשום מכיל אומגה 6 ומעודד ייצור פרוסטגלנדינים בגופנו,תאים אלו מעוררי דלקת ושוב מחלישים את מע החיסון בגופנו.
  5. להעדיף בשר בקר או הודו על עוף,בבשר הודו נוטריינטים המזינים את הדם יותר,ומאחר שאלו חיות עמידות,פחות נחשפות לאנטיביוטיקה והורמונים,שגם מחלישים את מע החיסון שלנו.
  6. לצמחונים/טבעוניים שבינינו,לבדוק שאין חוסרים של ברזל וb12,שבזכותם ישנה קשירה תקינה של חמצן והגוף לא בעקה חמצונית,דבר שביום יום,הגוף מספיק הישרדותי להתמודד,כיום כדאי לעזור לו.
  7. ירוקים- ירוקים ושוב במידה,פטרוזיליה,כוסברה,חסה,סלרי לאחר הוצאת הסיבים,כרוב לבן וכרוב סגול,מכילים סיבים,המאפשרים להתנקות והתרוקנות נכונה והוצאת רעלים מגופנו בצורה יעילה וטובה .
  8. תבלינים מחממים: קינמון,הל. כורכום כאנטי אינפלמנטורי.




- דבר שלישי ספורט: ספורט מעלה את סיבולת לב הריאה שלנו,עוזר לאוורר ולחמצן את גופנו טוב יותר,מרחיב את כלי הדם ומאפשר לזיעה לפלוט החוצה רעלים. עבודת חזה במשקולות ועם תנגודת,מעלה את שטח הפנים ומאפשר הכנסת אויר גדולה יותר לריאות ,לחמצון ואוורור תקין.


- דבר רביעי: מים - שתיית מים של 12-14 כוסות,מאפשרות לניקוי הגוף דרך השתן,מים חשובים להיפטרות מרעלים מסיסים .


- דבר חמישי: כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם,לא סתם סיסמא,אחראיות אישית ואחראיות קולקטיבית יובילו אותנו למיגור הוירוס. דאגה לאחר היא בהכרח דאגה לעצמנו.


עלינו לזכור שאהבה זה הדבר היחיד שכשמחלקים הוא רק גדל ומתעצם,איכפתיה לאחר,תביא להצלת האחד.